Cloud-baserede programmer skaber bedre samarbejde

Godt samarbejde skyldes ikke kun ansættelse af gode ledere. Cloud-teknologien muliggør bedre samarbejde på arbejdsplads og studie, ved at det er muligt at synkronisere data og redigere simultant.

Læs mere om, hvorfor disse er fordelagtige at anvende.

Du har muligvis hørt om Trello, Slack, Doodle, Google Docs og Office 365 før, men der er meget mere.

Overordnet gør disse programmer det nemmere for dig og din projektgruppe at varetage projekter. Vi giver dig 4 gode grunde til at anvende denne type programmer.

Alt samlet ét sted

Nu slipper du for at dele ting på Facebook gennem diverse grupper og chatbeskeder, hvor det er både besværligt og tidskrævende at finde ældre dokumenter eller vigtige beskeder, hvor du skal scrolle frem og tilbage i evigheder.

Som så mange andre danskere, specielt hvis du er studerende, er du med garanti medlem af tusindvis af forskellige grupper fra diverse projektarbejder.

Hvis du anvender en cloud-baseret løsning er alt samlet under ét tag, hvor alle medlemmer har adgang til materialerne, hvor det også er nemt at søge og få et overblik over de udarbejdede materialer.

Skriv i samme dokument – på samme tid

I projektarbejde kan det være et stort irritationsmoment, hvis alle medlemmer skriver i deres egen private dokumenter, så man ikke har mulighed for, at se hvad der bliver produceret, og om der er sammenhæng i udfaldet af de forskellige arbejdsopgaver.

Med en cloud-baseret løsning er det muligt at skrive i det samme dokument – på samme tid.

Dette gør for eksempel opgaveskrivning meget nemmere og meget mere effektiv.

Det kan både gøres i Google Docs og i de nye versioner af Windows Office 365.

Du mister aldrig dit arbejde

Bærer du også frygten af, at din computer brænder sammen midt i et vigtigt projekt på arbejdspladsen eller på studiet?

Uheld sker, og det kan også ske for dig.

Men hvis dit arbejde for eksempel er lagret i Google Docs, vil dette altid være tilgængeligt – også selvom din computer crasher.

Gem dine filer i skyen

Det er også muligt for meget små penge, at gemme dine filer i skyen på tværs af medarbejdernes computere. Det er dog en længere snak, som du kan få styr på i dette blogindlæg hos Refurb.dk.

Få styr på tiden

Næsten alle cloud-baserede løsninger synkroniserer med dén kalender, du i forvejen anvender.

På denne måde får du styr på tiden, og det bliver nemmere for dig og dit team at sætte deadlines og milestones, som I kan overholde. På denne måde får I et langt mere effektivt projektarbejde, hvor manglende tidsstyring ikke kan være undskyldning for ikke at kunne levere til tiden.

Der er utallige fordele ved at anvende et cloud-baseret program, der gør det muligt for dig at varetage flere projekter på samme tid med forskellige medarbejdere eller studiekammerater.

Uanset, hvor du befinder dig, har du altid adgang til dit arbejde, fra hvilken som helst computer, smartphone eller tablet. Dit arbejde vil altså altid være nemt tilgængeligt, uanset hvor du befinder dig.

Mange cloud-baserede løsninger gør det også muligt at chatte direkte med dine teammedlemmer, således den fulde kommunikation kun behøver at foregå på én platform.

Lignende artikler