Home Nyheder 3 måder at effektivisere processer forbundet med din webshop

3 måder at effektivisere processer forbundet med din webshop

by Morten Storgaard
0 comment

Ejer du, eller er du ansvarlig for, en webshop, står du højst sandsynligt for at administrere og holde styr på en masse produkter, faktureringer, ugerapporter og måske også e-mails til kunder og besøgende. Selvom din webshop er en mindre en af slagsen, kan den tid, du bruger på administration af din webshop og de mange tilhørende processer, i den grad effektiviseres, hvis du endnu ikke har automatiseret disse processer.

I indlægget her vil vi komme ind på 3 måder at effektivisere og automatisere typiske processer forbundet med en webshop. Så læs med og lær, hvordan du og din virksomhed kan spare store mængder tid med automatiseringer!

Automatisér gebyrer og faktureringer

Betalingsgebyrer, bogføring af salg og fakturaer er en stor del af administrationen af de fleste webshops. Men at holde styr på gebyrer manuelt bliver meget hurtigt en ekstremt tidskrævende opgave, og derfor er automatisering af dette en rigtig god ide. Der findes efterhånden mange systemer til automatisk bogføring af ordrer og faktureringer, f.eks. Dinero og Billy, og det er bestemt værd at tjekke nogle af disse ud!

Automatisér produktinformationer

Når du er ansvarlig for en webshop, vil du højest sandsynligt også sidde med administrationen af webshoppens produkter og de dertilhørende mange produktinformationer. Og i takt med at jeres virksomhed vokser, vil jeres produktsortiment også typisk vokse, og så begynder administrationstiden på produkter for alvor at løbe løbsk – hvis I vel at mærke gør det manuelt.

Heldigvis findes der en række virksomheder, der har udviklet et såkaldt Product Information Management (PIM) system, som kan hjælpe jeres virksomhed med at håndtere store mængder produktinformation og distribuere dem på relevante kanaler. Et PIM-system fungerer som en central database med al produktinformation, hvor I kan koble jer på og oprette nye produkter eller redigere i eksisterende produktinformation – alt fra tekst, lyd, video og billeder.

Automatisér e-mails og nyhedsbreve

Har I fået samtykke fra besøgende og/eller kunder på jeres webshop til at sende dem e-mails og nyhedsbreve, bør I helt sikkert komme i gang med dette, hvis I ikke allerede gør det. E-mail-marketing og nyhedsbreve giver jer mulighed for at kommunikere direkte til jeres kunder og potentielle kunder og giver jer dermed mulighed for at skaffe varme leads og skabe mersalg. Også her skal I uden tvivl automatisere processen, da det er noget nær umuligt at holde tungen lige i munden, når der skal sendes mails og nyhedsbreve ud til alle, der har givet samtykke til det.

Der findes også her et hav af CRM systemer til automatisering og håndtering og automatisering af e-mails og nyhedsbreve. Blandt de største og bedst anmeldte finder du HubSpot, MailChimp og ActiveCampaign. Der er en del forskel i priserne på disse systemer, hvor HubSpot med sine mange muligheder ligger i den dyreste ende. Undersøg de forskellige systemer og find ud af, hvilke af dem der passer til jeres behov og budget, og forsøg dig med at sætte e-mails og nyhedsbreve op i et eller flere af dem. De fleste af systemerne har en gratis version eller en gratis prøveperiode, så det er bare med at komme i gang!

0 comment

You may also like