Kalenderstyring i virksomheden – 3 stærke tools (2018)

Der er mange og varierede bud på planlægningsservices i virksomhedssamenhæng – lige fra de uformelle og simple til de indviklede med uendelige udvidelser.

Her gives 3 bud, der alle befinder sig et sted mellem simplicitet og funktionalitet, samt tilbyder distinkte og forskellige funktioner:

WhenIWork

Er du væk fra din computer? Ofte på farten? Har du og/eller dine medarbejdere fleksible arbejdstider? Da er WhenIWork et godt værktøj.

Her får du planlægning fra din iPhone eller Android-enhed, kombineret med integration med de sociale netværk. WhenIWork giver alle mulighed for at udfylde deres arbejdstider og se deres medarbejderes og chefs på samme måde. Ikke noget med at spørge rundt for at finde ud af, om den søgte person er på arbejde eller møde op til en kø af efterspørgsler.

Interfacet er ret standard kalender-overblik:

Med WhenIWork kan dine medarbejdere oplyse hvilke tider de er tilgængelige, hvorefter du vælger hvornår de skal møde. På den måde har chefen bedst mulighed for at koordinere sine ansatte, og kan også give eller nægte tilladelse til anmodninger om fravær.

WhenIWorks store force er, at servicen er så alsidig at den kan bruges gennem Facebooks app, deres website, Android-app osv. Desuden er programmet kompatibelt med eksisterende software som iCal, Google Calendar, Hotmail etc. Så du nemt kan se dine arbejdstider i samme program, du bruger til at planlægge fritidsaktiviteter.

Se også: Doodle

Doodle er uden tvivl det simpleste redskab her.

Med Googles simple hvide og blå interface er det en leg at bruge. Du sender et link til Doodles hjemmeside, oplyser en række tidspunkter, hvorefter dine medarbejdere selv udfylder hvilke de kan møde på. Noget, der ellers kunne tage lang tids forhandling foregår utroligt hurtigt og simpelt.

En udvidelse på konceptet er MeetMe, som lige så simpelt giver dig mulighed for at oplyse din besøgstid på arbejdet. Så sikrer du arbejdsro og undgår trafikpropper på kontoret.

Ligesom WhenIWork er Doodle integreret med din eksisterende kalendersoftware, hvadenten det er iCal, Google Calendar eller Outlook.

Plandisc

Den mest avancerede service er ikke nødvendigvis den mest komplicerede.

Den danske startup Plandisc formår at kombinere simplicitet og funktionalitet i deres cirkulære årskalender, der giver et uovertruffent overblik.

Du har en række cirker, som hver markerer intervaller i året, som tilsammen skaber overblik over alle årets måneder. Yderst har du månederne angivet, og så sætter du selv indholder på alle de øvrige felter:

Ved at kombinere et skræddersyet layout og hjemmeside-embedding med et solidt adminstratorpanel leverer Plandisc en helstøbt løsning, som mange store virksomheder som BaneDanmark og Institut for menneskerettigheder har taget til sig.

Med dette værktøj kan planlægning i virksomheden gøres væsentligt nemmere, idet et helt års begivenheder kan ses i ét overblik og bilag som excel-ark og fotos kan vedhæftes så alle er med på programmet til mødet eller budgettet for firmaturen.

Det er en ny måde at skabe overblik, da du har hele året i en cirkel, noget som ikke er set før indenfor kalendersoftware.

Team-up

Teamup tilbyder en team-baseret kalender, hvor ingen brugeroplevelse eller login er nødvendigt – her kræves bare et link.

Det er en af de mere avancerede tools ift. brugerstyring, og det ses også af kredsen af kunder, som inkluderer Nasa og Harvard.

Hvert medlem i gruppen får en farve, og det gør det en del nemmere at undgå dobbeltbookinger og fravær til møder og samarbejde. Der er hele 9 tilgængelighedsniveau alt efter hvem der bruger det.

På den måde sikrer du administratorrettigheder og at der ikke går kludder i redigeringen som der ofte sker med delte online-services hvor alle frit kan redigere.

Lignende artikler